tirsdag 28. oktober 2014

Hans Morten Hansen viser fram biffen sin

Så var det klart for Komiker på Maten. En blogg om komikerlivet, andre komikere og mat. Gjerne i kombinasjon med hverandre. I samme slengen oppfordrer jeg deg til å begynne å abonnere på min nye Youtube kanal, overraskende nok kalt "Komiker på Maten" den og. Abonner, kommenter, diskuter og jeg blir både stolt og takknemlig.

Første gjest ut er Hans Morten Hansen. En av de aller morsomste menn jeg vet om, og en mann som har en lang karriere bak seg. Og foran seg. Jeg inviterte til mine favoritt biffsmørbrød. Foredlet over mange år, men fremdeles svært enkle å lage. Og sykt gode. Jeg tenkte dette måtte passe for Hans Morten som er den type person som har "Biff med Bernaise" skrevet over hele seg. Han har mye annet skrevet over hele seg og, men det kan vi ta en annen gang. Det viste seg imidlertid at han, som Rogalendinger flest, er en forbanna kverulant. Ikke så fredelige, ydmyke og beskjedne som oss Finnmarkinger. Han hadde helt egne meninger om hvordan biffen skulle forberedes. Så i dette klippet kan du enten følge mins instruksjoner (De korrekte), eller Hans Mortens (De som er på jordet). Biffsmørbrød får du uansett.
Men Hans Morten er en festlig fyr med mange kloke tanker om humor, karriere og ambisjoner. Jævlig morsom er han og. Hans Morten har snart show med premiere i Stavanger. Det er bare å glede seg!



Min oppskrift er som følger.

Ingredisenser:

1 raust stykke entrecote
2 små ciabattabrød, eller 1 stort
Ruccolasalat
Fransk sennep
Timian, eller andre urter etter smak og behag
Saften fra en halv sitron
Olivenolje
Salt/Pepper

Del entrecoten på langs, og bank den lett slik at hver skive er ca 05 - 1 cm i høyde.
Smør begge sider inn med litt olje og legg på urter, pepper, og (litt salt)

Stek den ca 1-2 minutt på hver side. legg den til side og klem litt sitronsaft over det hele.

Del Ciabattaen i to. Stek den gjerne på kuttsiden litt i panna. Eller varm dem i ovnen.
Smør på sennep på den ene halvdelen og legg på noen blader ruccola. Hel GOD olivenolje på den andre halvdelen.

Kutt opp kjøttet i strimler og legg dem på Ruccolaen, ha på salt og pepper etter smak og press den andre halvdelen oppå. Server gjerne med en liten klatt sennep på fatet for å kunne dyppe.

Enkelt, og sykt godt.

Takk for seg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar