onsdag 20. oktober 2010

Singellivets gleder (eller sorger)




Mulig er det jeg som har en spesiell interesse for det, eller så er det store deler av befolkningen som har generelt en stor interesse for det, men det er veldig mye fokus på det å være singel om dagen. Enten det er vidunderlige Sigrid som søker kjæreste på NRK, eller prinsesser som sniksjekker på en annen kanal så er det åpenbart god underholdning å bivåne oss single i våre miserable liv utenfor A4 normen. Kulturavisen Dagbladet kunne f.eks fortelle over HELE førstesiden sist søndag at internett generelt, og Facebook spesielt, gjør det lettere å flørte. Du kødder?? Virkelig?? Lista for hva som er nyheter er usedvanlig lav i Dagbladet. Spesielt på søndager.

Men ja jeg er altså singel. Og har vært det en stund. Faktisk såpass lenge at jeg merker jeg begynner å se på meg selv som et forhold. Og det mistenker jeg er et aldri så lite faresignal.

- Om jeg er sur på meg selv kan jeg f.eks ikke snakke med meg selv på dagesvis. Og i den grad jeg svarer meg selv er det i korte setninger.

- Når jeg spør meg selv om hva som er galt, svarer jeg "Ingenting" mens jeg egentlig har masse jeg synes er feil med meg selv.

- Når jeg prøver å gjøre litt ekstra for meg selv; tenner lys, lager litt god mat, sjenker litt vin, og i det hele tatt legger litt innsats i det, kan jeg blir ordentlig irritert på meg selv fordi jeg føler jeg ikke verdsatte det nok, og heller så på tv under måltidet.

- Her om dagen kom jeg altfor sent hjem uten å gi meg selv beskjed om det. Da måtte jeg sove på sofaen.

- Da var det dårlig stemning i mange dager, og det var ikke sjans for at jeg skulle få ha noe sex med meg selv.

- Til slutt hadde jeg make-up sex med meg selv. Og da fikk jeg det endelige beviset på at forholdet med meg selv skranter. For mens jeg hadde sex med meg selv, merket jeg at det var ren rutine og uten innlevelse. Og jeg må innrømme at jeg tenkte på noen andre mens det sto på....

Takk for seg.

7 kommentarer:

  1. Jeg må slutte å lese bloggen din mens jeg er på jobb... ler høyt nemlig!! og i jobben min ler vi ikke så mye... iallefall ikke alene...

    Jeg er jo nygift men skjønner likevel nøyaktig hvordan du har det. 10 år som singel lar seg ikke viske ut sånn helt uten videre...

    SvarSlett
  2. Hehehehee! Nå blei jeg nysgjerrig på hvor du jobber hen merker jeg. Gratulerer med giftemålet! Er jo alltid kjip når noen av oss skifter lag, og melder overgang til den andre siden. Men sånn på sikt er vel det målet for oss single...Happy ever after!

    SvarSlett
  3. Ha ha :o)) Jeg ler!

    SvarSlett
  4. hahaha, du kan få sagt det, bror.

    SvarSlett
  5. Nei det er ikke anbefalt å lese bloggen din i full offentlighet.....da man gjerne tar seg selv i å le høyt, mens folk rundt meg kikker rart på meg og lurer på hvem den der idioten er :)

    Elsker bloggen din...du skriver fantastisk bra og gir meg for det meste en go latter.
    Keep up the good work :)

    SvarSlett
  6. Haha! Jeg sitter her og ler høyt jeg også!

    SvarSlett
  7. Hehe, way to go. Stå på :-)

    SvarSlett